Friday 13 September 2013

Džudo





Inovujem, zrýchlujem prípravu:)
V dnešnej dobe to niekedy musí byť:)
A tak z mojej tradičnej šarloty(džuda) vznikla zmrzlina ukrytá pod jemnou chutnou roládou.




Potrebujeme:
Roládu : Tmavú iba k normálnemu receptu na piškotu ktorý nájdete nižšie pridáte kakao.
Plnila som ju kavovou plnkou.
Na spod som dala bielu klasicku roládu pretože som chcela trocha spestriť výzor tohto chutného kúsku.
Zmrzlinu si volíme ľubovoľne ja som použila smotanovú a čokoládovú:)
Môžme primiešať aj ovocie alebo kusky čokolády ale to je už na každom z vás:)














Mamičkina klasika:)


















Recept mojej mamky.
Normálne sa to volá charlota, ovocná bomba, ale u nás je to džudo.
Je veľmi žiadaná veď v poslednej dobe som urobila 3 za 1 týždeň.
Ľahká osviežujúca žiadne ťažké plnky.

Potrebujeme:


  • 5 ks vajce
  • 5 lyžíc cukor
  • 5 lyžíc múka polohrubá
  • trocha prášok do pečiva
  • džem
Plnka:
  • 400 ml mlieko
  • 1/2 l šľahačka rastlinná
  • podľa chuti kompót mandarínkový
  • podľa chuti kompót ananásový
  • 1 balíček (20g) želatína jedlá
Postup:
Do mlieka si dáme na 2 hodiny pred prípravou napučať jedlé želé.


do 200ml alebo môžme dať naraz do 400ml alebo potom najskôr prehriať 200 ml a zamiešať napučanú želatinu.

Piškóta:
Bielka oddelíme od žĺtkov vyšľaháme sneh pridáme 5 lyžíc cukru,múky stále miešame mixérom pridáme žĺtka a prášok do pečiva.
Všetko veľmi dobre premiešame



Prichystáme si plech(papier na pečenie) vylejeme cesto a dáme piecť 180 stupňov na asi 20 minút.

Upečené cesto prenesieme na navlhčenú utierku a ešte teplé poriadne zrolujeme,necháme postáť.








Jedlú želatínu(tú ktorú sme si nechali napučať 2 hodiny)privedieme do varu ale nevaríme,nesmie vrieť!
Necháme vychladnúť.



Cesto natrieme džemom a zrolujeme.





Kompótové ovocie si nakrájame.
Misu si vystelieme potravinárskou fóliou poriadne a necháme si trocha vonku aby sme si mohli prikryť po dokončení.

Z rolády krájame tenké kúsky a ukladáme do misy najprv dole.




Potom po bokoch.



Rastlinnú šľahačku si vyšľaháme do tuha a pridáme nakrájane ovocie.
Do šľahačky pridáme aj vychladnutú jedlú želatínu a zľahka miešame.





Šľahačkovou zmesou naplníme misu(hádžeme ako omietku , ja som to zobrala až príliš vážne a kuchyna nevyzerala najlepšie:D, ale nevadí mamka to prežila) 
naplníme celú misu.


Na šľahačku naukladáme znova roládu.



Zabalíme a necháme cez noc vychladnúť.



Ráno vyklopíme a odstránime potravinársku fóliu.

A tu som ja a moje džudo.

No comments:

Post a Comment